RT

Nie mylić z Rotten Tomatoes, Rooster Teeth lub Retweeting .Jak myślisz, co to oznaczało? 'Rzeczywiście prawda'?
Musisz go zakręcić, żeby wygrać
Pół
Icon media.svg
Zatrzymaj prasy!
Chcemy zdjęć
Spider-Mana!
  • Dziennikarstwo
  • Gazety
  • Wszystkie artykuły
Dodatkowy! Dodatkowy!
  • Świat WIGO
Niektórzy ośmielają się to nazwać
Spisek
Icon conspiracy.svg
CoONEnie chcę
musisz wiedzieć!
Owca budziciele
Każdego dnia kłamiemy i znajdujemy na to bardziej seksowne sposoby.
- Była reporterka RT, Sara Firth

RT (dawniej prawda Rosja dzisiaj ) jest Rosyjski stanowy 24/7 język angielski -językowe Ministerstwo propagandy Aktualności kanał został uruchomiony w grudniu 2005 roku. Celem sieci jest przedstawienie światu z rosyjskiego punktu widzenia i „stać się rosyjską wersją BBC ', ale wychodzi jak sponsorowany przez państwo Fox News , podatne na pokrycie nachylone w stosunku do „ Zachód 'ogólnie i Stany Zjednoczone w szczególności i oddając się teorie spiskowe i inne frędzle wierzenia. Plik Parlament Europejski nazwał ją „[instrumentem] międzynarodowym delikatna siła ”oraz„ główna broń medialna Rosji ”.


Preferowanymi metodami dezinformacji RT są kłamstwo przez zaniedbanie i traktując plotki jako fakt. Pozwala to na kontynuowanie zestawu narracji, spinów i plotek, bez publikowania czegoś, co w odosobnieniu można by uznać za celowe kłamstwo. Jedyne „wiadomości”, jakie publikują, to ponownie podgrzane artykuły z Reutera i innych serwisów internetowych. Oni czasamipodejścieprawdziwe wiadomości, gdy publikują artykuły, które nie mają żadnego związku z USA ani rosyjskimi zainteresowaniami.

Jak na ironię, kanał został założony przez radzieckiego przedsiębiorcę, który stał się biurokratą, który połączył swój kanał prywatny z kanałem państwowym.

Zawartość

Teorie spiskowe

Posty związane ze spiskami stanowią większość wszystkich komentarzy do większości filmów opublikowanych przez RT online. Chociaż Fox News wspiera teoretyków spiskowych, w tym Birthers , Russia Today jest jedyną międzynarodową organizacją informacyjną, która promuje teorie spiskowe na platformieprzemysłowyskala. Na przykład istnieje kompilacja (pierwotnie nie mniej niż) 56 filmów wideo Russia Today na YouTube (7 obecnie usunięte). Większość publikuje i wyraźnie popiera teorie spiskowe. Pozostała część dotyczy innej krytyki Stanów Zjednoczonych.

RT regularnie udostępnia wywiady z korby jako eksperci w różnych dziedzinach. Teorie spiskowe, którym się rozgłosił, to na ogół te, które przedstawiają Stany Zjednoczone jako głęboko amoralne, złośliwe i / lub skazane na niepowodzenie. Jednak jako rzecznik rządu numer jeden na świecie paliwo kopalne dostawca, RT również się pojawił teoria spiskowa dotycząca globalnego ocieplenia zwolennicy, w tym Piers Corbyn , Christophera Moncktona , James Corbett , i Patrick Michaels . Inne przykłady znajdują się w kompilacji siedmiu filmów pod adresem „ Climategate ”.


Artykuły prasowe RT pochodzą ze źródeł fałszywe wiadomości strony internetowe, takie jak InfoWars i WND . Teoretyk spisku Ubera i założyciel InfoWars Alex Jones wielokrotnie udzielał wywiadów sieci, a inni teoretycy spiskowi, którzy pojawili się jako goście na jego radio program i przeprowadził wywiady (w większości przypadków kilka razy) przez RT obejmuje Mike Adams , Mark mówi , David Ray Griffin , Jesse Ventura , Lyndon LaRouche , i Gerald Celente . Z dala od igły Prawo Scopiego status.



Peter Lavelle gospodarzeCrossTalkna RT. 23 lipca 2014 roku stwierdził w swoim programie, że „nie jestem teoretykiem spisku i nigdy nie dopuszczam teoretyków spiskowych do mojego programu”. Jednak w tym samym programie zaproponował, że teoria spiskowa to Ukraina zestrzelony Malaysia Airlines, lot 17 aby zyskać ogólnoświatową sympatię (zamiast zgodnej opinii, że była to milicja sponsorowana przez Rosję). PolitiFact dalej udokumentował kilku teoretyków spiskowych, którzy pojawili się w jego programie w innych terminach.


Obok zwariowanych teoretyków spiskowych, RT dała również głos autentycznym sygnaliści ze świata zachodniego Julian Assange lub Edward Snowden , podczas gdy (co nie jest zaskakujące) ignorowanie podobnych sygnalistów lub postaci opozycji (np Garry Kasparov ) z Rosji.

Finansowanie i cele

W 2012 roku przydzielono RT Rosyjski rząd finansowanie w wysokości 11 miliardów rubli (ok. 365 milionów dolarów) oprócz reklama dochód.


Samozwańczym celem RT jest „pokazanie, jak każda historia może być zupełnie inną historią”. W tym przynajmniej nie zawodzą. Margarita Simonyan, redaktor naczelna RT, stwierdziła, że ​​stacja narodziła się z chęci przedstawienia „bezstronnego portretu Rosji”. Ironicznie (ale nie jest to zaskakujące dla każdego, kto wie, co jest „bezstronny” zwykle oznacza ), większość krytyków podziela opinię, że głównym celem kanału jest prezentacja bardzo stronniczy portret innych krajów.

Wpływ

RT mocno się promuje youtube , i zyskał znaczną popularność. Badanie z 2012 roku opublikowane przez Pew Research Center's Journalism Project wykazało, że sieć miała największy odsetek najpopularniejszych filmów spośród wszystkich innych ankietowanych organizacji informacyjnych:

Russia Today rozwinęło dużą liczbę obserwujących online dzięki połączeniu różnych czynników. Sieć aktywnie promowała swoje treści online. Kanał RT YouTube ma ponad 280 000 obserwujących, a filmy na jego oficjalnym kanale obejrzano ponad 740 milionów razy, czyli o wiele więcej niż wiele innych znanych źródeł, takich jak Al jazeera Angielski (380 mln odsłon), Sky News (52 mln) i Fox News (23 mln). Inne znane organizacje informacyjne mają znacznie mniej obserwujących, takich jak ABC News (111 000), New York Times (78 000) i ITN News (54 000).

Stronniczość polityczna

Na całym świecie jesteś prawdopodobnie najpopularniejszym człowiekiem we współczesnej historii ... jesteś postrzegany jako swego rodzaju zbawca.
- Peter Lavelle z RT do Putina

Rosyjski dysydent polityczny Boris Kagarlitsky nazwał RT „kontynuacją starego” radziecki propaganda usługi ”. Sieci zarzuca się też utrzymywanie bliskich powiązań z rosyjskimi władzami państwowymi i pomaganie Kremlowi w projektowaniu jawnie pozytywnego wizerunku Rosji poprzez powstrzymywanie się od krytykowania władz, w szczególności Władimir Putin .


Inna krytyka obejmuje twierdzenia, że ​​RT angażuje się celowo i nieustannie NAS / NATO / ja - bicie się przez „wywiady”, w których tylko rosyjscy ultra- nacjonaliści lub żywiołowo krytyczny, antyzachodni ” ekspertów są wywiady - bez żadnych dociekliwych pytań ani wyzwań ze strony reporterów RT, a nawet nie zadając sobie trudu, by usłyszeć przeciwne opinie. Poniższe tytuły „wiadomości” z RT mogą stanowić tego przykłady:

Niektórzy respondenci z Zachodu uznali doświadczenie wywiadu RT za dziwne. Sieć bardzo ciężko szuka wyceny, której szukają, i jest skłonna po prostu całkowicie wymyślanie gówna w wynikowej historii. Inne rosyjskie sieci (na przykładNTV) nie dziwcie się takim rozmówcom.

RT była także jedyną siecią, która nadawałaŚwiat jutro(znany jako.Plik Julian Assange Pokazać), uznając to za „gromadzenie globalnej publiczności otwarty ludzie, którzy kwestionują to, co widzą w mediach głównego nurtu ”. Nikt nie traci ironii.

DO Parlament Europejski odprawa powiedział:

RT określa się jako platforma prowokacyjnych i oryginalnych perspektyw (jego hasło: `` Pytanie więcej ''), budząc czasem uzasadnione obawy - na przykład szczelinowanie , surowość polityki, deficyt demokracji w UE, NSA inwigilacja - która współgra z niejednorodną mieszanką ekologów, obrońców wolności obywatelskich, eurosceptyków, partii skrajnie prawicowych i różnych niezadowolonych grup. Jej raporty zawierają rozszerzenie Zajmij Wall Street ruch, założyciel Wikileaks Julian Assange i Szkocki Nacjonaliści - dokładnie taki rodzaj głosów sprzeciwu, których odpowiedniki w Rosji są ignorowane przez rosyjskie media krajowe.
Podczas gdy RT skupia się na atakowaniu USA i UE, a nie na obronie Rosji, metody, których używa, są bardzo podobne do rosyjskich mediów krajowych. Podobnie jak jej krajowe odpowiedniki, redaktor naczelna RT, Magarita Simonyan, przyznaje, że ma gorącą linię na Kreml, i przypomina lekceważenie przez Dmitrija Kiseleva „obiektywnej rzeczywistości”. Teorie spiskowe są podstawą zarówno w RT, jak i w krajowych mediach - jeden z hiszpańskojęzycznych artykułów RT (od czasu wycofania) spekulował, że Stany Zjednoczone mogły być winne rozpowszechniania Wirus Ebola .

Głosy progresywne

Ze względu na status „ Alternatywne media ”, RT UK i RT America ciesz się dużym współczuciem zarówno ze skrajnej lewicy, jak i skrajnej prawicy w Europie. RT America jest znane z zatrudniania kilku lewicowych dziennikarzy i reporterów, którzy krytykują militaryzm, korupcję i pieniądze w polityce USA. Wśród nich są współgospodarze sieci Ring of Fire (dziennikarz Farron Cousins ​​i prawnik Mike Papantonio), były gospodarz MSNBC Ed Schultz , progresywna gadająca głowa radiowa Thom Hartmann , Alyona Minkovski (która odeszła i dołączyła Poczta Haffington ), Abby Martin (która odeszła i dołączyła do teleSUR z Chrisem Hedgesem), częsty gość Sam Seder z raportu większości, a nawet Larry King ze wszystkich ludzi. David Pakman, Benjamin Dixon, Martin, Seder i Hartmann są również częścią Ring of Fire, ale poza dwoma ostatnimi w ogóle nie pojawiają się w RT America, co oznacza, że ​​mają pełną autonomię w stosunku do własnych programów.

W Wielkiej Brytanii niektóre z komediowych „postępowych” głosów obejmują George Galloway w jego programieSputnik(chociaż jego umiejętności komediowe nie są zaplanowane z premedytacją), Sama Delaneya News Thingi fałszywy czytnik wiadomości Jonathan Pie Mimo że są częściowo finansowane przez rosyjski rząd, osoby te mają pewną autonomię w zakresie własnych programów. Pie, na przykład, wykorzystał swoją platformę do krytykowania anty- LGBT prawa i postawy, obok innych krajów. Alex Salmond, były pierwszy minister Szkocja dla środkowo-lewej Szkocka Partia Narodowa , rozpoczął czat w listopadzie 2017 r., w którym we wczesnych odcinkach uczestniczyli i dyskutowali Partia Pracy i Konserwatystów Kataloński niezależność, Brexi , i LGBT prawa. Salmond powiedział, że program jest niezależny od redakcji, ponieważ jest produkowany przez jego własną firmę. Biorąc pod uwagę zarzuty o niewłaściwe zachowanie seksualne, które nękały go ostatnio, okaże się, czy program przetrwa, chociaż został oczyszczony ze wszystkich zarzutów.

W rzeczywistości jest to bardzo wykalkulowany ruch ze strony RT: umieść prawdziwych lewicowców na ich anglojęzycznym kanale i pozwól im krytykować Stany Zjednoczone, nie pozwalając im mówić negatywnie o Rosji (chyba że mają własne programy do zrobienia bez RT oddychającej w gardle). Oznacza to, że mogą spojrzeć na przeciętną publiczność i powiedzieć: „Widzisz? Nie byłycałkowicie głupie gadanie ! dzięki czemu mogą domagać się okleiny wiarygodności. Oczywiście zalecamy całkowite zignorowanie RT.

SputnikNews

Logo zespołu Putin SputnikNews

Mając na uwadze niestety narastającą reputację RT jako szalonej propagandy nietoperza-guano, ten sam departament rządowy uruchomiłcałkowicieniepowiązane SputnikNews , który z pewnością nie zgromadzi podobnego obrazu, co dom bełkoczących złudzeń, z nagłówkami takimi jak „Amerykański gniew z RT rozpocznie trzecią wojnę światową”. Możliwie. Lub biorąc pod uwagę, że SputnikNews szybko zyskał statusjeszczejawnie konspiracyjny i stronniczy na korzyść rządu rosyjskiego, może być tak, że został stworzony po to, aby RT wydawał się rozsądny w porównaniu.

Andrew Feinberg, obywatel amerykański i były korespondent SputnikNews w Białym Domu, udzielił wywiadu FBI we wrześniu 2017 r .; przekazał im także „pendrive zawierający tysiące wewnętrznych e-maili i dokumentów Sputnika”. Śledztwo FBI dotyczyło tego, czy SputnikNews `` działał jako niezadeklarowane ramię propagandowe Kremla '' z naruszeniem ustawy o rejestracji agentów zagranicznych (FARA), ale mogło też mieć związek z ingerencją Rosji w Wybory prezydenckie w USA w 2016 r .

Radio Sputnik

Radio Sputnik to usługa audio platformy Sputnik, nadająca rosyjską propagandę na całym świecie w kilku językach. Dzięki wysiłkom Floryda mieszkaniec Arnolda Ferolito, jest transmitowany w kilku stacjach radiowych w Waszyngton. i Kansas City. Po pośrednictwie w umowach ze stacjami radiowymi w celu umieszczenia Radio Sputnik na antenie, Ferolito został zmuszony do zarejestrowania się jako agent zagraniczny na mocy ustawy o rejestracji agentów federalnych (FARA).

Zatrzymany zegar

Ku naszemu zdziwieniu francuskojęzyczna wersja RT opublikowała obalanie `` dwóch Rosjan ścigało swoich agresorów od Le Bourget do Saint-Denis '' (co nie jest zaskakujące, fałszywe wiadomości z ... francuskich skrajnie prawicowych stron internetowych Pro-Putina! ).